Wrocław nieturystyczny - Nadodrze

Dworzec kolejowy Wrocław Nadodrze
Wrocławskie Nadodrze to dzielnica pełna kontrastów. Znajdziemy tu miejsca tętniące życiem i takie, w których czas się zatrzymał. Najlepszym przykładem na to jest architektura tej dzielnicy - obok chylących się ze starości kamienic ze śladami po kulach z II wojny, stoją nowoczesne apartamentowce.
Kiedyś była to dzielnica typowo robotnicza. Ten rejon miasta nie ucierpiał mocno w czasie walk o Wrocław. Uciekający Niemcy często zostawiali kompletnie wyposażone mieszkania. Zajmowali je pierwsi osadnicy ze wschodu. Tu miały siedzibę pierwsze władze miasta, powstał pierwszy posterunek milicji, pierwsza restauracja, hotel, pierwsza redakcja gazety. Powstały liczne zakłady rzemieślnicze. Wiele z nich funkcjonuje do dziś. Znajdziemy tu pieczątkarza, kaletnika  czy ramarza. 
 

Dziś Nadodrze to dzielnica artystów, pełna niewielkich klimatycznych, kawiarni, restauracji i barów. Bliskość centrum zachęca do zamieszkiwania w nowo budowanych apartamentowcach.
Znakiem rozpoznawczym Nadodrza stały się wysokie kominy elektrociepłowni widoczne z wielu rejonów miasta. Elektrociepłownia zwie się Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja SA i zaopatruje wrocławian w przyjazne ciepło - kominy nie dymią i nie smrodzą a ekologicznie parują. 
Zapraszam na spacerek ulicami Nadodrza.
  
  
 
 
  
  
   
 
 
  
 
 

Komentarze

  1. Tam jeszcze nie byłam, ale może kiedyś dotrę, bo warto, z tego co widzę na zdjęciach. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, zwłaszcza, że pokazałam tylko część tej okolicy.

      Usuń
  2. Zaintrygowały mnie te stare kamienice, ile w nich piękna chociaż tak zniszczone. Dobrze, że życie kulturalne przenosi się też w inne dzielnice nie tylko centrum Wrocławia. Jak zawsze super zdjęcia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Nadodrze to moja dzielnica. Tu się urodziłem, mieszkałem na ul. K. Jagiellończyka do szkoły chodziłem na Paulińskiej i często bawiłem się w parku na Staszica. Znam tam prawie każdy zakątek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że Nadodrze to serce Wrocławia. Tylko tutaj, i może jeszcze na Trójkącie, można spotkać prawdziwych Wrocławian, posłuchać opowieści jak to drzewiej bywało :-)

      Usuń

Prześlij komentarz