15 grudnia 2016

Zmiany, zmiany...

Koniec roku to refleksje i podsumowanie mijającego roku a mówiąc językiem mojej dawnej branży: rachunek zysków i strat oraz bilans. 
Mój osobisty rachunek zrobiłam już jakiś miesiąc temu i powiem Wam, że bladziutko to wypadło. Na pewne sprawy nie mam wpływu, innych nie mogę już naprawić a jeszcze inne muszą biec własnym rytmem. 
Istnienie bloga też zawisło na włosku... Pojawiły się wątpliwości "egzystencjonalne" - być czy nie być i po co być. Obecna formuła bloga trochę mnie ogranicza i nie do końca zadowala. W pewnym momencie doszłam do wniosku, że lepiej skasować, niż wprowadzać pracochłonne zmiany. 
Zdrowy rozsądek jednak zwyciężył. Tak więc czas na zmiany. Czy na lepsze - to Wy osądzicie.




Blog istnieje już (albo dopiero) dwa lata. Okres ten pozwolił na wykrystalizowanie się kierunku, w którym chciałabym się rozwijać.
Podstawowa zmiana dotyczy nazwy bloga. 
Od dziś "Amelii podróże małe i duże"  zamieniają się w  "Przystanek Wrocław" przy pełnym zrozumieniu i aprobacie Amelii. To było najtrudniejsze - opowiedzenie dziecku o nowej koncepcji, która dla mnie samej nie jest jeszcze do końca jasna; i najważniejsze - dlaczego jej imienia nie będzie już w nazwie. 
Od momentu gdy wysiadłyśmy na stacji Wrocław Główny upłynęły już ponad dwa lata. A miała to być tylko krótka wizyta! Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że zatrzymamy się tu na dłużej. Grzechem byłoby opuścić tak fascynujące miasto i cały dolnośląski region, nie poznawszy dokładnie tych wszystkich ciekawych miejsc. 
Jak zauważyliście na blogu dominuje Wrocław i Dolny Śląsk. I głównie o tym chciałabym pisać, kładąc większy nacisk na mało znane lub zupełnie nieznane miejsca w regionie, wydarzenia rozrywkowe i kulturalne, spotkania z ciekawymi ludźmi. Chciałabym przybliżyć Wrocław i Dolny Śląsk kompleksowo, pokazać jego wyjątkowość, zarazić Was tą fascynacją, którą odczuwam... I pomyśleć, że jeszcze 2 lata temu był to dla mnie jakiśtam region na mapie a na wakacje wolałam jeździć do zatłoczonego Krakowa i w Tatry. 



Amelia będzie oczywiście w dalszym ciągu w miarę możliwości czynnie uczestniczyć w odkrywaniu Dolnego Śląska.
Kategoria "Dla dzieci" zostanie zachowana i podniesiona do rangi zakładki (na górze, pod zdjęciem głównym) ale będę w niej opisywać tylko znaczące atrakcje dla dzieci i rodziny. 
Niektóre relacje z wydarzeń, w których bierzemy udział obie albo z naszymi przyjaciółmi, od pewnego czasu zamieszczam na naszym fejsbukowym profilu. Są to np. bardzo ciekawe zajęcia tematyczne w muzeach, interesujące miejsca na spędzenie czasu czy organizację urodzin, fotorelacje ze spacerów, migawki z naszego życia codziennego. Takie relacje będą w większości zamieszczane na facebooku. Tworzenie postów jest tam dużo wygodniejsze i szybsze niż opracowanie osobnego wpisu na blogu. 

Z tego samego powodu z bloga znika "Galeria Amelii", w której od czasu do czasu pokazywałam twórczość Amelki.  Jakem Mama, będę się chwalić talentem mojej córki na fejsie. 
Wszystkich zainteresowanych zapraszam więc do śledzenia nas na facebuku jak mówi Amelia :-)

Zakładka "Foto miesiąca" również znika. Robienie kolaży zdjęć na zakończenie każdego miesiąca okazało się zbyt pracochłonne.  W zamian powstanie "Wydarzyło się..." , gdzie znajdziecie podsumowanie każdego miesiąca. Będzie mnie to motywować do systematyczności w dodawaniu wpisów.

Skoro jesteśmy przy zdjęciach - powstanie zakładka "Fotografia". Znajdą się w niej wpisy fotograficzne, czyli zawierające więcej zdjęć niż tekstu.


Zakładki z nazwami województw (oprócz "Dolny Śląsk") wskoczą do jednej wspólnej nazwanej "Polska"

W zakładce "Wydarzenia i rozrywka" zamieszczane są aktualnie wpisy okolicznościowe - święta, relacje z wystaw, imprez kulturalno-rozrywkowych - i tak będzie dalej. Być może pokuszę się o recenzję książek o Wrocławiu i Dolnym Śląsku lub nieudolnie opiszę jakąś restaurację serwującą lokalne specjały :-)

Do rangi zakładki awansuje kategoria "Wrocław", w której znajdują się wszystkie wpisy dotyczące Wrocławia w kolejności chronologicznej od najświeższych wpisów do najstarszych.
Identyczna chronologia wpisów jest zachowana we wszystkich zakładkach. 

Z działu Kategorie do zakładem zostanie również przeniesiona kategoria "Z życia blogera". Znajdziecie tam archiwalne wpisy, w których przedstawiałam Amelię i siebie jako autorki bloga "Amelii podróże małe i duże" i inne wpisy osobiste zakwalifikowane jako traktujące "O nas".

Kategorie, o których wspominam, znajdują się na pasku po prawej stronie, są bardzo szczegółowym hasłowym opisem wszystkich teksów. Znajdziemy tam np. "Zamki i pałace", do której przypisywane są teksy właśnie o zamkach i pałacach, "Muzea", "Parki i ogrody", "UNESCO" itp oraz wszystkie nazwy miejscowości, o których pisałam.
Tak pokrótce wyglądają zmiany techniczne, które będę wprowadzać w życie w nadchodzących dniach. 
Ale znając siebie, pewnie coś tam jeszcze dodam, zmienię i poprawie..:-) Mam nadzieje, że efekt końcowy, zarówno wizualny jak i merytoryczny przypadnie Wam do gustu.

Pozdrawiam przedświątecznie :-)


8 komentarzy:

  1. Zaraziłyście z Amelką skutecznie!
    Powodzenia na nowej drodze
    z równie serdecznymi pozdrowieniami
    przedświątecznymi.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie nazwa już zamieniona :) 3mam kciuki, bo troszkę pracy Cię czeka, ale blogowe zmiany chyba każdego czekają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Życzę powodzenia i ciekawych wpisów. Pozdrawiam przedświątecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekam na te zmiany! Zapowiadaja sie interesujaco :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Powodzenia w realizacji zamierzeń. Czekam z niecierpliwością na nową odsłonę bloga.

    OdpowiedzUsuń